SCHAAL+, de young digital professional tak van SchaalX en NXT Pharma gaan samenwerken om de inzet van jonge, gedreven digitale marketing- en communicatie professionals mogelijk te maken voor de farma sector. Een speciaal ontworpen kennisprogramma met aandacht voor de laatste online marketing- en communicatievaardigheden aangevuld met belangrijke kennis over farma dicht de kloof tussen deze sector en de steeds innovatiever wordende wereld van online marketing- en communicatie. Het programma gaat in Q3 van 2020 van start en zal in Q1 van 2021 verder uitbreiden.

De vraag naar innovatie en vooruitgang in farma is groot. Vaak ontbreekt het aan actuele kennis en de mogelijkheid tot innoveren. De young digtal professionals van SCHAAL+ en NXT Pharma bieden met hun digitale marketing- en communicatiekennis en frisse blik een uitkomst voor bedrijven in farma die de volgende stap willen maken op het gebied van online marketing en communicatie. Tijdens het specifiek voor farma ontworpen kennisprogramma vergaren zij de benodigde vaardigheden op het gebied van digital, farma als sector en persoonlijk leiderschap. De young digital professionals kunnen op die manier direct een meerwaarde leveren voor de bedrijven waar zij werken.

Rutger van der Lee, Partner NXT Pharma Marketing Academy, ziet in het nieuwe programma de kans om bedrijven in de farma sector een digitale boost te geven. Rutger: “Niet alleen de actuele kennis en skills helpen organisaties de digitale transformatie te versnellen, ook de frisse blik en vernieuwende energie zorgen voor duurzame vooruitgang binnen brandteams bij de farmaceuten waarvoor de young professionals werken.”

Ook Rik de Boer, directeur van SchaalX is zeer enthousiast over de nieuwe samenwerking: “We zijn blij met de samenwerking met NXT Pharma en het ontwikkelde maatprogramma. Jong digitaal marketingtalent creëert impact in organisaties. Ze dragen bij aan vernieuwing en versnelling door de actuele kennis op marketinggebied direct en effectief in te zetten. Wij geloven dat dit specifieke programma voor de farma en medical devices branche een impuls gaat geven aan het digitale DNA waar zij zo’n enorme behoefte aan hebben.”

Over het programma

Vanuit NXT Pharma worden alle young digital professionals bij hun opdrachtgevers farma-specifiek begeleid en kunnen ze te allen tijden terecht met vragen. Ook hebben ze de experts binnen SchaalX ter beschikking om hulp te vragen bij specifieke digitale marketinguitdagingen. Hiermee worden opdrachtgevers in de begeleiding en aanscherping ontzorgd en worden specifieke uitdagingen tailor-made bijgestuurd vanuit een professionele adviesorganisatie.

Over SCHAAL+ en SchaalX

SchaalX selecteert en ontwikkelt digital marketeers, digital communicatieprofessionals en digital designers die meteen op volle kracht mee kunnen draaien in een organisatie. Deze professionals zijn dan werkzaam voor de digital young professional tak binnen het bedrijf, genaamd SCHAAL+. SchaalX verzorgt de scholing en begeleiding tijdens de opdracht en helpt bij het onboardingproces.

Over NXT Pharma

NXT Pharma is het kennis en innovatie instituut voor farma & medical devices marketeers en managers in Nederland en België. Zij helpen farma met de digitale transformatie door digitale experts van binnen en buiten farma & medical devices te verbinden aan professionals binnen de sector.

Aanvragen meer informatie